آسیب بدحجابی در جامعه از آسیب اعتیاد بیشتر است
تحقیق راجب یکی ازاسیب های نوپدید اجتماعی اعتیاد به اینترنت
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی تبلیغ با بیان اینکه آسیب بدحجابی از آسیب اعتیاد در جامعه بیشتر شود، گفت: فرد بی حجاب شخصیت افراد جامعه را لکه‌دار می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: شخص بی‌حجاب در ظاهر با ملاطفت و محبت نظر دیگران را به خود جلب می کند ولی در باطن در کمال بی‌رحمی با تحریک افراد زمینه‌ شهوت‌رانی و فساد را به وجود می‌آورد و جوانی را که در این مشکلات توانایی ازدواج ندارد به حرام می‌کشد و ناهنجاری‌های زیادی به بار می‌آورد.
وی افزود: فرد بی حجاب با تحریک افراد جامعه زمینه‌های تزلزل را در فضای جامعه ایجاد می‌کند، چنین شخصی هم سبب سستی در خانواده خود و هم در خانواده‌های دیگر می‌شود و جوانان جامعه را به گناه و معصیت آلوده می‌کند و همین امر سبب فروپاشی کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام جوشقانیان ادامه داد: سستی در زمینه حفظ حجاب دو آسیب جدی را به دنبال دارد، یکی آسیب روحی و روانی برای خانواده فرد بی‌حجاب و دیگری آسیب به خانواده‌هایی که در فضای جامعه اسلامی زندگی می‌کنند و همین امر موجب دگرگونی اجتماع و افراد می‌شود.
استاد مرکز تخصصی تبلیغ با بیان اینکه هر بحثی جایگاه خود را دارد و گرانی و بیکاری از اهمیت بحث حجاب نمی‌کاهد، اظهار داشت: مسؤولین ما باید درصدد برطرف کردن مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری مردم باشند ولی در رأس همه این امور باید به مسآله حجاب توجه بیشتری شود، چون اگر دینداری و امنیت بر کشور حاکم باشد مشکلات دیگر در کنار امنیت قابل حل و تحمل‌پذیر خواهد بود.
وی حجاب را مسأله شخصی و فردی ندانست و ابراز داشت: حجاب مسأله‌ای اجتماعی است و در فضای اجتماعی، آسیب فراگیر است و همه افراد جامعه را شامل می شود، برای همین نه تنها این امر فردی نیست، بلکه عمومی و با اخلاق و رفتار افراد مختلف سروکار دارد به همین دلیل باید با آن مقابله و از شیوع آن جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه حضور یک فرد بدحجاب یا بی‌ حجاب در جامعه موج منفی و تحریک ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: آسیب بدحجابی در جامعه از اعتیاد بیشتر است چون در بحث اعتیاد عده‌ای به آن گرایش پیدا می‌کنند ولی بحث هوی‌وهوس و شهوت‌رانی فراگیر است و همه را تحریک می‌کند، از این رو وظیفه حکومت اسلامی فرهنگ‌سازی مناسب و جلوگیری از بی‌حجابی است.
عضو هیأت امنا سیره شهدا ریشه بسیاری از بدحجابی‌ها را در نا‌آگاهی و عدم توجه افراد به فلسفه حجاب عنوان کرد و افزود: باید برای این مسأله فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و بعد از فرهنگ‌سازی اگر کسی در موضع عناد و دشمنی بود با او برخورد شود و اگر کسی هم از روی نا‌آگاهی عناد ورزید با مدارا با او برخورد شود، برای همین حکومت اسلامی نباید نسبت به این قضیه کوتاهی کند و بی‌تفاوت باشد.
وی با اشاره به اینکه اصل حجاب در فضای جامعه معنا پیدا می کند و در مواجهه با دیگران مطرح است، گفت: حجاب در خانواده و به صورت فردی وشخصی مطرح نیست بلکه امری عمومی است، از این رو حکومت اسلامی باید هم فرهنگ‌سازی کند و هم با کسانی که مسآله حجاب را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی داشته باشد و اجرای طرح امنیت اجتماعی و طرح‌های دیگر در زمینه حجاب اگر با رعایت این اصول انجام شود خوب و عملی خواهد بود.
حجت‌الاسلام جوشقانیان ابراز داشت: در حوزه حجاب بسیاری از افراد که حجاب مناسب را رعایت نمی کنند، ناآگاه و توجه لازم را به آثار و برکات حجاب از یک طرف، و آثار سوء بدحجابی از طرف دیگر ندارند و تمام این موارد به این برمی گردد که ما آگاهی‌بخشی مناسب و جدی را در بحث حجاب نداشته‌ایم و اگر هم کاری صورت گرفته بسیار ضعیف بوده و یا از تأثیرگذاری برخوردار نبوده است.
وی خواستار اجرای طرح امنیت اجتماعی به صورت آگاهانه و شفاف شد و افزود: اگر این طرح به صورت چکشی و قهرآمیز انجام شود با مظفقیت همراه نخواهد بود به دلیل اینکه هر انسانی می‌خاهد در مرحله اول آزاد باشد و هر کس بخواهد برای او محدودیت ایجاد کند مورد مخالفت قرار می گیرد ولی اگر این طرح به صورت آگاهانه باشد و دلایل محدودیت برای حجاب به خوبی بیان شود شخص بی حجاب با جان و دل می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند.
استاد مرکز تخصصی تبلیغ در پایان با اشاره به اینکه حکیم‌ترین، عاقل‌ترین و بهترین افرادی که درکشان از عالم هستی عمیق است ائمه(ع) هستند، اظهار داشت: اگر در بدحجابی یا بی‌حجابی چیزی عائد انسان می شد ائمه(ع) توصیه به آن می کردند در حالی که مسأله حجاب از نظر اهل‌بیت(ع) امری واجب و بسیار سودمند است و عمل به آن برای هر مسلمانی تکلیف الهی شمرده شده است. /907/ت302/ی
منبع:http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=132435



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: حجاب , بد حجابی , اعتیاد , هنجار اجتمایی , بدحجابی , دختر ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
درباره من: به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ مطالبی راجب اسیب های اجنماعی نوپدید (اعتیاد به اینترنت)برای شما بازدیدکنندگان گرامی اماده کردم عتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است. فعالیت آنلاین افراد مبتلا به این اختلال می‌تواند انجام بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگنویسی، پورنوگرافی، شبکه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باشد. مخالفان این نظریه اعتقاد دارند که این نوعی عادت و رفتاری تکراری است و گونه‌ای از اعتیاد محسوب نمی‌شود.